0
 0,00
Mini Cart
  • Empty cart

    No products in the cart.

Social media inspiratie nodig? Check dit!

HomeSocial mediaSocial media inspiratie nodig? Check dit!
Social media inspiratie nodig? Check dit!

Soms heb je social media inspiratie in overvloed, soms lijkt er maar niets door te komen in je gedachten. We hebben allemaal perioden waarin we het eigenlijk gewoon even niet meer weten. Als je net met social media begint, dan zit je vaak boordevol ideeën. Op den duur heb je al die ideeën wel behandeld en dan wordt het risico op een zogenaamde ‘block’ groter. Het is belangrijk om consistent aanwezig te blijven op social media. Daarom geven wij je graag een 10x social media inspiratie waar jij makkelijk mee aan de slag kunt!

1. Geschreven posts

Met geschreven posts kom je een heel eind. Je hoeft er geen lange verhalen van te maken. Liever niet zelfs. Te lange posts met uitsluitend tekst worden al snel door gescrold. Op social media moet het vooral snel en ‘hapklaar’ zijn. Geschreven posts zijn in de regel het makkelijkst om te maken, maar maken wel minder indruk dan de meeste andere posts. Houd hier dus ook rekening mee. Geschreven posts, zoals blogs, artikelen, handleidingen, tips en adviezen, bieden voordelen. Hierbij kun je denken aan het opbouwen van een goede reputatie en geloofwaardigheid. Het belangrijkste nadeel van geschreven posts is dat de concurrentie groot is.

2. Het publiceren van een e-book

Tegenwoordig doen e-books het goed. Hier kun je gebruik van maken, dat wil zeggen, als je de tijd, de inspiratie en de vaardigheid hebt om een e-book te schrijven. Een belangrijk voordeel van het delen van een e-book op social media is wel dat een e-book gedetailleerder en uitgebreider is dan een blogpost. Je kunt hierdoor makkelijker je branche-expertise onder de aandacht brengen. Natuurlijk zitten er ook nadelen aan het publiceren van een e-book op social media. Het kost veel tijd om de content te creëren en niet iedereen is bereid om een compleet e-book te lezen.

3. Social media inspiratie delen

Als je even geen social media inspiratie hebt om de te delen, dan kun je ook inspiratie zelf delen. Hiermee bedoelen we dat je op zoek kunt gaan naar externe inhoud die goed bij jouw doelgroep past. Denk aan relevante artikelen, bronnen en websites, maar ook aan quotes en nadenkertjes. Vervolgens post je een link naar deze externe inhoud op social media. Het is een perfecte optie als je zelf even geen social media inspiratie hebt, maar wel actief wilt blijven om daar je voordeel uit te halen. Het belangrijkste nadeel is wel dat je, door het delen van een externe link naar een andere partij, een deur openzet naar een weg die niet naar jouw bedrijf leidt.

4. Relevant fotomateriaal delen

Fotomateriaal doet het natuurlijk altijd goed op social media. Door een post te voorzien van beeld trek je de aandacht. Je kunt denken aan tal van soorten foto’s, bijvoorbeeld van het bedrijf, van medewerkers, van de omgeving of het assortiment. Een belangrijk voordeel van fotomateriaal op social media is dat het de posts interessanter maakt om naar de kijken. Een nadeel is dat er veel concurrentie is, zeker op sociale kanalen die gericht zijn op fotomateriaal, zoals Instagram.

5. Video’s plaatsen op social media

Video is in deze tijd eigenlijk onmisbaar. Het algoritme van diverse sociale kanalen, waaronder dat van Facebook, geeft prioriteit aan videomateriaal. Video’s weten de interesse te wekken, maar wel alleen als je het goed aanpakt. Dit betekent dat je moet zorgen voor een maximale beeld- en geluidkwaliteit, een relevant onderwerp, een pakkend design.. Het is juist het idee dat het heel veel werk is dat ondernemers vaker tegenhoudt om met video aan de slag te gaan op social media. Het belangrijkste voordeel van video’s op social media is de toename van verkeer naar je website. Een nadeel kan zijn dat het maken van sterke videocontent lastig, kostbaar en tijdrovend kan zijn. Natuurlijk kun je deze taak ook voordelig aan ons uitbesteden.

6. Het publiceren van Stories

Stories, ofwel Verhalen, zien we op steeds meer kanalen verschijnen. We hebben het dan over korte video’s die voor de duur van 24 uur worden getoond en daarna vanzelf weer verdwijnen. De Stories zijn het meest populair op Instagram. Met deze vorm van videocontent kun je zeker ook een groot publiek bereiken. Een belangrijk voordeel is wel dat je de Stories op meerdere kanalen kunt publiceren, zoals op Snapchat, Facebook en natuurlijk Instagram. Een nadeel kan zijn dat het wat meer tijd kost om dergelijk videomateriaal op te nemen. Wij maken diverse soorten videocontent voor social media. Vraag ons gerust eens naar de mogelijkheden! Heb je zelf geen social media inspiratie voor het maken van professioneel videomateriaal, of vind je het gewoon lastig? Wij helpen je!

7. Live video’s op social media

De aandacht voor video neemt sterk toe. We hebben het dan echt over alle soorten videomateriaal, dus je kunt je ook storten op live video’s. Livestreams kunnen, in tegenstelling tot Stories, ook nog op een later moment worden bekeken. Een fijn voordeel van live video is wel dat je mensen realtime mee kunt nemen op een manier waarop dat fysiek niet mogelijk is, bijvoorbeeld voor een rondleiding in het bedrijf. Een nadeel is wel dat je al zelfverzekerd moet zijn in de omgang met de camera. Een misser tijdens een livestream kan een behoorlijk negatief effect hebben.

8. Het delen van infographics

Infographics vallen onder de visuals. Een goede infographic biedt op een visuele manier informatie, uitleg of bijvoorbeeld statistieken. Zeker voor het overbrengen van wat complexere ideeën is het perfect om het in beeld om te zetten, door middel van een infographic. Een belangrijk voordeel is dat visuele inhoud sneller wordt begrepen en beter wordt onthouden dan andere vormen van informatieoverdracht. Een nadeel kan wel zijn dat het tijd kost om een goede infographic te ontwerpen.

9. Geen social media inspiratie? Laat klanten spreken!

Zit je echt even zonder social media inspiratie en lijken de sterke ideeën gewoon maar niet binnen te komen? Dan kun je natuurlijk ook nog je klanten voor je laten spreken. Deel recensies en ervaringen van anderen met jouw producten, jouw diensten en / of jouw service. Je klanten kunnen jouw ideale ambassadeurs zijn. Het belangrijkste voordeel hiervan is wel dat je makkelijker vertrouwen opbouwt. Een nadeel kan zijn dat het soms vrij lastig is om goede recensies te verzamelen onder je klanten.

10. Aankondigingen delen

Iedere doelgroep vindt het heerlijk om een ‘inside scoop’ te hebben. Hier kun je op inspelen door de interesse van je volgers te wekken met speciale aankondigingen. Is er een nieuw product in de maak? Zit er een evenement of een goede livestream aan te komen? Kondig het aan! Je wekt interesse en het is zelfs mogelijk om al een hele hype te creëren voordat er ook maar iets gebeurt. Een nadeel is wel dat er een goede planning aan vast moet zitten. Plan de tijd die je nodig hebt om ‘buzz’ op te bouwen. Als je de aankondiging te vroeg inzet, dan krijg je mogelijk geen grip. Zet je deze te laat in, dan kan het zijn dat je doelgroep er niet op tijd mee in aanraking komt.

Van goede videocontent heb je nooit genoeg!

Even geen social media inspiratie.. Het overkomt ons allemaal! Hoe fijn is het dan als je terug kunt pakken op een goede selectie videomateriaal? De video is dé content van de toekomst op de sociale kanalen. Speel daar nu op in, samen met ons. The Social Army is er om jou te helpen. We plaatsen veel hoge kwaliteit video’s op meerdere social media kanalen. Wij zorgen ervoor dat jij bekend wordt op social media, zodat jij er je voordeel mee kunt doen. Wil je meer informatie of advies? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op!

Vorige
Waarom video’s op social media zo goed werken
Volgende
Waarom video helpt voor jouw bedrijf
Laat je verder inspireren...

Leave us a comment